Casarotto, Rachele (2022) The “FRA wheel” as a teaching tool to elaborate on the identity aspects of physics and mathematics as disciplines in interdisciplinary contexts. [Laurea magistrale], Università di Bologna, Corso di Studio in Physics [LM-DM270]
D'Orto, Emma (2022) Mocku for change: an explorative study on the use of “mockumentary” as a new language for climate change education. [Laurea magistrale], Università di Bologna, Corso di Studio in Physics [LM-DM270], Documento full-text non disponibile
Modica, Lucia (2022) Highlighting Interdisciplinarity between Physics and Mathematics in Historical Papers on Special Relativity: Development of an Analytical Tool for Characterising Boundary Crossing Mechanisms. [Laurea magistrale], Università di Bologna, Corso di Studio in Matematica [LM-DM270]
Pipi, Francesco (2022) Il modello di oscillatore armonico come caso di studio per mostrare il ruolo della matematica nella fisica: anchor equations ed epistemic games come strumenti di analisi di libri di testo e tutorial. [Laurea], Università di Bologna, Corso di Studio in Fisica [L-DM270], Documento full-text non disponibile