How the Media Shapes Societal Perceptions of Women: An Analysis of Gender Representations

Miele, Arianna (2025) How the Media Shapes Societal Perceptions of Women: An Analysis of Gender Representations. [Laurea], Università di Bologna, Corso di Studio in Mediazione linguistica interculturale [L-DM270] - Forli', Documento full-text non disponibile
Il full-text non è disponibile per scelta dell'autore. (Contatta l'autore)

Abstract

This thesis critically examines the impact of various forms of media communication—including television, film, advertising, print journalism, and digital platforms—on the perception, representation, and social positioning of women in contemporary society. By exploring both historical and current media trends, the study aims to reveal how media narratives shape public attitudes toward gender roles, body image, professional aspirations, and personal identity.

Abstract
Tipologia del documento
Tesi di laurea (Laurea)
Autore della tesi
Miele, Arianna
Relatore della tesi
Scuola
Corso di studio
Ordinamento Cds
DM270
Parole chiave
gender,media
Data di discussione della Tesi
18 Luglio 2025
URI

Altri metadati

Gestione del documento: Visualizza il documento

^