Talking Gender: Beyond the Binary

Collinassi, Elisa (2020) Talking Gender: Beyond the Binary. [Laurea], Università di Bologna, Corso di Studio in Mediazione linguistica interculturale [L-DM270] - Forli', Documento ad accesso riservato.
Documenti full-text disponibili:
[thumbnail of Thesis] Documento PDF (Thesis)
Full-text accessibile solo agli utenti istituzionali dell'Ateneo
Disponibile con Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, la tesi può essere liberamente consultata e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato

Download (386kB) | Contatta l'autore

Abstract

Although there are people who struggle to identify within a gender binary, the existence of two opposite genders is often accepted as given and natural. As the awareness of nonbinary identities has spread over the last decades, a lot of linguistic changes have been made to give people the tools to make their voices heard. Language more than ever has become a means of power and representation: words do not just describe aspects of the world, but “play a role in shaping concepts and in challenging thoughts and actions” (Cameron and Kulick, 2003). The aim of this dissertation is to analyse the power of language with regards to non-binary genders and to demonstrate how different languages, namely English, Italian, German and Japanese, react differently to a deeper understanding of gender.

Abstract
Tipologia del documento
Tesi di laurea (Laurea)
Autore della tesi
Collinassi, Elisa
Relatore della tesi
Scuola
Corso di studio
Ordinamento Cds
DM270
Parole chiave
gender,non-binary,LGBTBQ+ community,identity,language,transgender,queer,pronouns,grammatical gender,gender binary,labels,heteronormativity.
Data di discussione della Tesi
2 Ottobre 2020
URI

Altri metadati

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^