De Angelis, Annarita
(2018)
One’s company, two’s a crowd: A cultural corpus-based study
of loneliness and solitude in the United States.
[Laurea magistrale], Università di Bologna, Corso di Studio in Specialized translation [LM-DM270] - Forli'
Documenti full-text disponibili:
Documento PDF (Thesis)
Disponibile con Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, la tesi può essere liberamente consultata e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato Download (2MB) |
Abstract
The present thesis aims to investigate the cultural profile of the notions of loneliness and solitude in American culture. To do so, the discipline of Cultural linguistics is complemented by corpus linguistics methods, in two different corpus-based studies. The first study investigates the differences and similarities of loneliness and solitude across individualist and collectivist cultures. The second study focuses on the United States only, with the collection of a corpus of advice columns, and research on the emotions connected to the state of being alone.
Abstract