One’s company, two’s a crowd: A cultural corpus-based study of loneliness and solitude in the United States

De Angelis, Annarita (2018) One’s company, two’s a crowd: A cultural corpus-based study of loneliness and solitude in the United States. [Laurea magistrale], Università di Bologna, Corso di Studio in Specialized translation [LM-DM270] - Forli'
Documenti full-text disponibili:
[thumbnail of Thesis] Documento PDF (Thesis)
Disponibile con Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, la tesi può essere liberamente consultata e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato

Download (2MB)

Abstract

The present thesis aims to investigate the cultural profile of the notions of loneliness and solitude in American culture. To do so, the discipline of Cultural linguistics is complemented by corpus linguistics methods, in two different corpus-based studies. The first study investigates the differences and similarities of loneliness and solitude across individualist and collectivist cultures. The second study focuses on the United States only, with the collection of a corpus of advice columns, and research on the emotions connected to the state of being alone.

Abstract
Tipologia del documento
Tesi di laurea (Laurea magistrale)
Autore della tesi
De Angelis, Annarita
Relatore della tesi
Correlatore della tesi
Scuola
Corso di studio
Ordinamento Cds
DM270
Parole chiave
cultural linguistics,corpus linguistics,loneliness,solitude,american literature,advice columns,GloWbE
Data di discussione della Tesi
19 Dicembre 2018
URI

Altri metadati

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^