Analysing and disproving misconceptions about early bilingualism

Malfarà, Marianna (2021) Analysing and disproving misconceptions about early bilingualism. [Laurea], Università di Bologna, Corso di Studio in Mediazione linguistica interculturale [L-DM270] - Forli', Documento ad accesso riservato.
Documenti full-text disponibili:
[img] Documento PDF (Thesis)
Full-text accessibile solo agli utenti istituzionali dell'Ateneo
Disponibile con Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, la tesi può essere liberamente consultata e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato

Download (273kB) | Contatta l'autore

Abstract

The inaccurate conclusions reached through earlier studies on bilingualism have heavily contributed to the establishment of myths and misconceptions, impacting people’s perception of the topic up to present day. In fact, although bilingualism is quickly becoming the new norm, some parents and even professionals may still show signs of hesitance when deciding to raise children bilingually. Through the analysis of research on bilingualism and how it has evolved over the last century it is possible to trace some of the misinformation back to methodological errors in data collection. Poor knowledge of the topic and failure to account for crucial variables have deflected from the potential benefits of bilingualism. However, as more recent research abides by specific criteria, new social and cognitive advantages are being discovered, like the delay of dementia as a consequence of aging.

Abstract
Tipologia del documento
Tesi di laurea (Laurea)
Autore della tesi
Malfarà, Marianna
Relatore della tesi
Scuola
Corso di studio
Ordinamento Cds
DM270
Parole chiave
Bilingualism,Myths,Misconceptions,early bilingualism
Data di discussione della Tesi
20 Luglio 2021
URI

Altri metadati

Statistica sui download

Gestione del documento: Visualizza il documento

^